Miejski Klub Sportowy Gogolin - strona nieoficjalna

Strona klubowa

Zegar

Kalendarium

29

03-2015

niedziela

30

03-2015

pon.

trening godz 17:00

31

03-2015

wtorek

01

04-2015

środa

trening godz 17:00

02

04-2015

czwartek

03

04-2015

piątek

04

04-2015

sobota

Losowa galeria

Archiwum - Dana Cup
Ładowanie...

Statystyki drużyny

.

 

 

 

Aktualnoci

Sprawdzian wytrzymałości

  • autor: 6xxxxxx, 2011-03-06 14:58

W dniu jutrzejszym na treningu przeprowadzimy Beep Test  .Obecność obowiązkowa .

Co to jest Beep Test  i jak go wykonać przeczytacie poniżej

więcej >>

Co to jest beep test ?

Beep test jest oceną motorycznych zdolności wytrzymałościowych człowieka.
Przez motoryczne zdolności wytrzymałościowe rozumie się osobnicze możliwości przeciwstawienia się zmęczeniu i umiejętności długotrwałego wykonywania określonej pracy.

Wskaźnikiem wydolności tlenowej jest osiągnięty poziom stabilizacji pochłaniania tlenu mimo dalszego zwiększenia wysiłku. Współcześnie za adekwatne miary wytrzymałości przyjmuje się przykładowo długotrwały wytrzymałościowy bieg wahadłowy (beep test) bieg ciągły 12min. (test Coopera) bieg na dystansie jednej mili. Stosuje się też różne testy chodu oraz step-testy.

Beep test jest jedną z najpopularniejszych metod mierzenia wytrzymałości zawodnikow używaną m.in. w angielskich klubach piłkarskich.

 Prawdopodobnie  (bo nie jest to udowodnione )angielska gwiazda piłki nożnej David Beckham i amerykańska legenda kolarstwa Lance Armstrong to dwaj sportowcy którzy jako jedni z nielicznych ukończyli cały Beep Test. Młoda wschodząca gwiazda Nicholas Condylis z Panathinaikosu sprowadzony do Grecji z Australii dwa lata temu w wieku 15 lat osiągnął w Beep Teście poziom 17.1. Wynik ten plasuje go w czołówce standardów międzynarodowych. Średni wynik piłkarzy amerykańskiego zespołu Indian Soccer wynosi 11.7. Wedle badań światowy standard dla piłkarza to 13.09

Jak wykonać beep test ?

 Dla przypomnienia procedura testu. Biegamy odcinek 20 m w tą i z powrotem według tempa jakie dyktuje nam nagranie impulsów na płycie CD. Z każdą minutą szybkość biegu wzrasta o 0,5 km/godz. Spiker informuje nas o każdym nowym poziomie i kolejnym odcinku. Jeżeli jesteś na linii przed impulsem musisz na niego zaczekać. Jeżeli jesteś spóźniony musisz dobiec do linii, a na następnym odcinku przyspieszyć i odrobić stratę. Dopuszczalna odległość spóźnienia to 2m. Jeżeli na dwóch kolejnych odcinkach nie odrobisz straty test zostanie przerwany.


  • Komentarzy [0]
  • czytano: [876]
 

Aby komentować wiadomości musisz być zalogowany.

Najbliższe spotkanie

MKS Gogolin   LKS PLON Skoroszyce
2015-04-11, 11:00:00


Statystyki przedmeczowe »

Reklama

Wyniki

Ostatnia kolejka 9
ULKS ORZEŁ Źlinice 2:2 KS POLONIA Głubczyce
LZS Racławiczki 3:0 LZS OLIMPIA Lewin Brzeski
KS Krapkowice 3:0 LKS PLON Skoroszyce
MKS Gogolin 3:3 MKS MOSIR II Opole
TS CHEMIK K - Koźle 2:2 PLUKS POMOLOGIA II Prószków

Najbliższa kolejka

Najbliższa kolejka 10
KS POLONIA Głubczyce - PLUKS POMOLOGIA II Prószków
TS CHEMIK K - Koźle - MKS MOSIR II Opole
MKS Gogolin - LKS PLON Skoroszyce
KS Krapkowice - LZS OLIMPIA Lewin Brzeski
LZS Racławiczki - ULKS ORZEŁ Źlinice

Statystyki

Brak użytkowników
zalogowanych i 2 gości

dzisiaj: 8, wczoraj: 67
ogółem: 263 807

statystyki szczegółowe